Fa     En
چهارشنبه, 30 مهر,1399
Menu

امور مالی

امور مالی

تعریف امـور مالی

مجموع‌های است از واقعیت‌‌ها‌، اصول و تئوری‌‌هائی که با تامین و به کارگیری منابع مالی توسط افراد و واحـد‌های مختلف ارتباط دارد .

 حدود مسؤولیت‌‌های امورمالی

برنامه‌ریزی، هدایت و هماهنگی وکنترل فعالیت‌های مالی در چهارچوب مقررات، قوانین، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب و ایجاد هماهنگی برای انجام وظایف محوله و درون سازمانی و سایر ذینفعان مجاز به بهره‌برداری از اطلاعات مالی و ایجاد بخش‌ها و دوایر یا رده‌های متعدد در حیطه مسؤولیت، برای تحصیل اهداف امور مالی. مدیرمالی همچنین در تدوین ضوابط ارتقاء کارکنان امورمالی، نقش اساسی دارد .

 

شرح وظایف

  • مشارکت در برنامه‌ریزی و ارائه پیشنهادات و سیاست‌های اعتباری و وصول مطالبات و نظارت برحسن اجرای آن‌ها.

  • تامین مالی و اعمال مدیریت بر وجوه نقـد و سایر دارائی‌های پولی و تامین وجوه نقد اضافی در مواقع ضروری .نگهداری سوابق و مدارک مالی‌، کنترل فعالیت‌های مالی‌، مشخص کردن انحرافات از عملکرد کارآمد و طرح‌ریزی شده همچنین اعمال مدیریت در پرداخت حقوق و دستمزد‌، امور مالیاتی موجودی‌ها‌، دارائی‌های ثابت و عـملیات رایانه‌ای .

  • برنامه‌ریزی و سازماندهی به منظور انجام وظایف مختلف امور مالی اداره‌کل .

  • تهیه و تنظیم خط مشی‌ها‌، دستورالعمل‌ها‌، روش‌ها و رویه‌های مالی و تهیه و طراحی فرم‌های مورد نیاز، به منظور ایجاد هماهنگی در انجام امورمالی واحد‌های مختلف.

  • دریافت گزارش‌های مالی ازمراکز، واحد‌ها، و بررسی و اظ‌هارنظر بر آن‌ها و تحلیل مغایرت‌ها .

  • اعمال نظارت و کنترل بمنظور حسن اجرای قوانین، مقررات‌، دستورالعمل‌ها وبخشنامه‌های مالی در واحدهای مختلف .

  • نظارت و کنترل به منظور حفـظ و نگهداری اموال و دارائی‌های مراکز و اداره‌کل .

  • برنامه‌ریزی وکنترل اقلام به منظور اداره دارائی‌ها و تامین اعتبار مورد نیاز واحدهای مختلف بر اساس بودجه سالانه استانی.

  • ارزیابی عملکرد واحد‌ها با توجه به بررسی‌ها و نتایج گزارش‌های مالی و ارائه گزارش برای مقام مافوق .

  • ارزیابی مستمر روش‌ها و فرض‌های مرتبط با امور مالی واعلام نقاط قوت و ضعف روش‌های اجرایی موجود و ارائه پیشنهادات اصلاحی .

  • برنامه‌ریزی واجرای طرح‌های مصوب مزایای کارکنان و نظارت بر حسن اجرای نظام‌های پرداخت پرسنلی، به‌منظور ایجاد انگیزش در کارکنان.

  • بررسی و تطبیق فعالیت‌ها با بودجه مصوب و تجزیه و تحلیل انحرافات .

  • تصویب هر نوع گزارش از جمله گزارشات دریافت و پرداخت و اموال و صحت و سقم دفاتر قانونی و ثبت ماشینی.

دی ان ان